وبلاگ رسمی علی اکبر بصیرنیا

کاندیدای شورای شهرگرگان

وبلاگ رسمی علی اکبر بصیرنیا

کاندیدای شورای شهرگرگان

سوابق

علی اکبر بصیرنیا
کاندیدای شورای شهر گرگان

بایگانی

جاذبه های گردشگری گرگان

شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۴۷ ب.ظ

گرگان نام شهر و شهرستان و نیز نام سرزمینی باستانی در جنوب شرقی دریای خزر است. در زبان باستانی آن را گورگان و ورکان و در زبان یونانی هیرکان یا هیرکانیا و در زبان عربی جرجان می‌گفتند. شهر و شهرستانی که امروز گرگان خوانده می‌شود تا سال 1316 شمسی موسوم به استرآباد بود استرآباد نام شهریست تاریخی که در منطقه‌ای که اینک شهر گرگان قرار دارد واقع بوده ‌است. از این شهر امروزه تنها تپه‌ای تاریخی درون شهر گرگان، به نام قلعه خندان که احتمالاً ارگ استرآباد در حدود ۳۰۰۰ سال پیش بوده باقی مانده و باقی قسمت‌های شهر در اثر سیلاب های مکرر و توسعهٔ گرگان در طول تاریخ به کلی از میان رفته‌ است.

سایت گردشگری گرگان

در کل منطقه گرگان قدیم، در تقسیمات کشوری امروز، استان گلستان نام دارد. کاوش های باستان‌ شناسی پیشینه تمدن این منطقه را 5 تا 6 هزار سال اعلام کرده‌اند. با این تمدن کهن، تاریخی پرفراز و نشیب، آثار و بقایای باستانی فراوان و با دانشمندانی نامدار و اقوامی مقتدر و نجیب، گرگان جایگاهی رفیع و سهمی ارزشمند در تاریخ و تمدن باشکوه ایران دارد. این منطقه بالغ بر 20 هزار کیلومترمربع وسعت و نزدیک به یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد. شهر گرگان در حال حاضر (با احتساب جمعیت روستاهایی که به شهر پیوسته‌اند)، قریب 270 هزار نفر جمعیت و حدود 60 کیلومترمربع وسعت دارد.

گرگان از شهرهای شمالی و دارای آب و هوای معتدل و زمین های کشاورزی آن بسیار حاصلخیز می باشد. زبان اصلی مردم این منطقه، گویش استرآبادی می باشد و ترکیبی از قوم های بومی و محلی مانند فارس، ترکمن، بلوچ، سیستانی، دیلمی، مازندرانی، سبزواری، کاشمری، شاهرودی و بسطامی می باشد. اقلیم منطقه بسیار متنوع است و کوه، جنگل، مرتع، جلگه و دشت، صحرا و شوره زار، دریا و خلیج، رودخانه و تالاب و زمین زراعی را شامل می شود. گرگان از مهم ترین منطقه ها در زمینه پژوهش ها و کاوش های باستان شناسی است.

شهرستان گرگان دارای مردمی خونگرم و مهمان نواز و متشکل از اقوام گوناگون می باشد. آقامحمد خان قاجار در این شهر به دنیا آمده و گرگان به عنوان پایتخت خانوادگی حکومت قاجار محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری گرگان، جاذبه های طبیعی گرگان، جاذبه های توریتسی گرگان، اماکن تاریخی گرگان در سایت گردشگری گرگان

ـ آبشار باران کوه گرگان

ـ روستا و سد و آبشار نومل

ـ تورنگ تپه گرگان

ـ  آبشار رنگو گرگان

ـ کاروانسرای قزلق گرگان

ـ مسجد جامع گرگان

ـ  مدرسه عمادیه گرگان

ـ کاخ موزه گرگان

ـ کاروانسرای قزلق گرگان

ـ  چهار باغ گرگان

ـ روستا، آبشار و آب گرم زیارت

ـ جنگل شصت کلای گرگان

ـ  دیوار بزرگ گرگان – دیوار سرخ

ـ پارک جنگلی قرق گرگان

ـ پارک جنگلی النگ دره گرگان

ـ  ارتفاعات هزار پیچ گرگان

نظرات  (۱)

۰۶ فروردين ۹۷ ، ۰۹:۵۶ خانه هوشمند الفا
سلام . به نظرم برای معرفی یک جاذبه گردشگری باید عکس های بیشتری گذاشت 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی